Så härligt med vår

Nu har jag inte skrivit här på jättelänge, men jag har till försvar att det har varit så härligt väder så man har inte viljat sitta här!! Har dessutom haft massor att göra i huset och med Jerry!

Jerry och jag är i full träning nu och vi ska träna in komadot "här". Det betyder att han ska hålla sig i koppel avstånd när han är lös. Träningen har gått jätte bra hittils! Det fungerar utan störning utomhus. Och det fungerar även med pyttelite störning. Så tills torsdag nästa vecka ska vi försöka träna att det ska sitta med lite mera störning. Man får ju vara tacksam att man har en hund som älskar att träna. Och han uppför sig väldigt bra på kursen med (hade kokt kyckling filé med i torsdags och det var uppskattat). Jag är så nöjd!

Idag blir det nog rätt så lungt med träningen men imorgon ska vi försöka hitta en bra plats för störnings träningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback