Jobbigt att hålla ordning på varandra

Det har varit en kul men jobbig vecka. Vi har gjort det bästa för att anpassa oss efter Iso's vanor. Inte lätt för han att komma till lata ungdommar med en soffpotatis till hund. Han är ju van att traska långt på mårgonen och få göra 2'an i lugn och ro. Jerry som är van att det kan vara lite stressigt här på morgonen klockan halv sex, gör både 1'an och 2'an på några sek och sedan vill han in och sova igen. Iso kräver lite mer, man kan nästan tro att Jerry är den äldre av de två. Men det är otroligt kul att ha två, Jerry älskar sällskapet och blir väldigt mycket mer harmonisk.

Jag och Jerry har nu påbörjat vår fjärde klickerkurs!!! Vi är nog beroende av det där kursandet. Klicker passar oss väldigt bra! Han är en pärla på kursen. Vårt mål är att han ska lära sig att vara lös bland andra hundar och hålla sig nära mig och hålla kontakt och ta kommandon. Det ska bli jätte kul att träna på det. Håller på att klicka in det inomhus nu och vi ska nog döpa det till "här" imorgon.

60264-36
Så här gosigt har vi det i soffan nu på kvällarna. Väldigt viktigt för Jerry att det är han som är närmast!
Ps. Jag var nog halvt död då denna bilden togs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh vad mysigt man kan ha =)

2006-05-01 @ 21:17:12
Postat av: Hanna

Jag är också beroende av att gå kurs! Det är så himla roligt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback