Hmm...tips uppskattas här

Ännu en dag med rätt så misslyckad träning! Jerry vill verkligen inte göra något alls då det är minus grader ute. Inne tycker han att det är superkul och gör allt jag ber om så duktigt, men då vi ska ut och träna både lydnad och apportering så blir han som en gubbe på 99. Långsam, döv och dement!

Det enda han tycker är kul är komandot stanna! Vet inte varför men då får han fart. Det har jag tränat i skogen och han springer då framför mig lös och jag säger "stanna", han pallnitar och jag väntar några sekunder, han står som en staty och jag klickar. Efter klicket kommer han som en raket och tar en godis sen bränner han iväg som bara en dvärgpinscher kan. Han tycker att det är tokroligt, men allt annat är inge kul alls.

Så vad ska jag göra. Vänta på bättre tider eller? (bättre väder kanske, sommar typ)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback