Hundvakt

Ja nu är vi hundvakt i helgen igen! Det är jätte mysigt att ha en extra hund faktiskt. Förra helgen hade vi ju Iso (mammas hund) och från onsdag kväll denna vecka har vi Bora, en 7mån Schäfer tik. Hon är BAUTA stor för att vara tik och så ung, men hon är jätte snäll och verkligen lugn. Hon bara sover och gosar lite. Ute lufsar hon runt och viftar med sina stora tassar.

Jag har ju tyckt synd om Jerry hela hans liv för att han har så lite päls, men det gör jag inte lika mycket längre. Stackars Bora härsjar hela tiden hon är inomhus. Vi har fått lov att ha fönstret öppen i sovrummet dygnet runt så att hon inte ska ligga och flåsa så hemskt, då vi ska sova. Jerry han härsjar bara nån gång mitt på sommaren då han får sina tokryck och springer runt som en galning fast det är närmare 30 grader varmt.

Snart ska vi ut på en liten skogsprommis så den stora håriga hunden får svalka sig lite.

60264-45
Jerry och Bora sitter i hallen och psykar varandra! Observera psykfärgen på deras ögon!

60264-46
Här göra Bora ett försök att hypnotisera Findus till lite kel, men han har ingen lust!

Kommentarer
Postat av: marty

haha. :D jag vill träffa jerry. han ser ut som en liten leksakshund!

2006-11-29 @ 12:54:01
Postat av: Gunilla H

Keep up the good work! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback