Tråkigt väder för Jerry

Han vill verkligen inte vara ute särskilt länge! Idag så är det blött och grått! Jag gick ut och lade ett spår åt honom i skogen. Det blev ett godisdkål spår eftersom han inte tycker att det är särskilt kul med apporter.

När spåret hade legat ca en timme så tog vi en prommis och gick till spåret. Han traskade bakom mina hälar nästan hela vägen. Han tyckte nog att matte är en elaking som drar med honom ut i skogen i detta kalla, blöta väder.

Men väl framme vid spåret så började han snusa direkt och drog iväg. Det var inga problem att hitta alla tre godis skålarna. Han är så söt när han jobbar. Måste träna upp hans självförtroende i spåret lite. Han stnnar så fort jag kommer för långt efter honom. Det är som att han är lite osäker på om han vågar spåra även fast jag kommer en bit efter.

Ska kanske försöka klicka lite mer, då han går på bra framåt.

60264-42
Här är han påväg mot den andra skålen!

60264-43
Måste bara lägga in en bild på Findus! Han har blivit så stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback