Oj vilken gegga

Idag så började vi med en låång sovmorgon. Sedan var det ut i skogen en liten stund och sedan blev det mys. Efter det så tog matte och duschade och sedan åkte vi ut till banafjäl så Jerry skulle få springa och hoppa lite. Men de var så himmla slaskigt och geggigt så han ville inte vara ute särskilt länge. Han busade mest inne i huset och vi tränade lite apportering. Ett tips till alla som vill få hunden att bita i metall. Ta en rulle med najtråd. Den är lätt och det finns ju ändar på rullen att bita i frånbörjan om man tycker att det är otäckt. Jerry fattade efter en stund och apporterade så fint i vårt blivande badrum. Första gången han apporterar metall.

Måste skryta lite mer. I förrgår så apporterade han ett ägg! Husse råkade tappa ned några ägg i golvet och Jerry var ju snabb att ta ett. Han vände sig mot mig och då sa jag genast "apport" han kom till mig och jag sa loss och han la det då i min hand. Värsta duktiga apporthunden! Han fick äta upp ett trasigt ägg som belöning.

Idag efter vi hade varit i banafjäl så åkte vi ut till skallören och käkade påskmiddag. Jerry fick äta massa gott så hela hans middag i matskålen var kvar. Han busade och härjade och sovde i soffan. Nu har han gått och lagt sig i sängen och tycker nog att vi ska göra honom sällskap.

60264-31
Vilken lycka! Lite gräs hade töat fram, så den lille gräsätaren kunde få sig ett mellanmål!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va duktig att apportera ett ägg, har jag aldrig hört de förr =)

2006-04-14 @ 23:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback