Förmiddags rundan

Idag kunde vi faktiskt gå en ordentlig promenad. Vi var ute och vandrade i en och en halv timme. Underbart att det har blivit varmare. Termometern står nu på -3. Det är riktigt skönt! Vi gick runt byn som vanligt och den var många nya kissfläckar som Jerry fick snusa på. Jag passade på att träna lite kontakt med klickern då vi kom lång hemifrån. Han blir ju så lätt stressad då han inte är nära hemmet och börjar dra i kopplet. Jag började då att klicka så fort han tittade på mig och det fungerar bra. Han slappnar av mer då han får bekräftelse från mig. Jag har varit så uppe i lydnads träningen så jag har glömt bort att vi måste öva kontakt också. (ska skärpa mig)

Jerry på bron
Jerry tittar ned på isen under Ö-bron, massa skoter spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback