Första söndagsträningen

I söndags så hade vi vår första söndags träff. Jag och Nina har bestämt att vi ska träffar och träna tillsammans med hundarna eller bara promenera. Men vi känner att vi ville få lite hjälp av varandra och på samma gång får man ju lite naturlig störning. För att träna med störning kan ju vara svårt då man bor lite öde. Jerry kan verkligen vara som en liten lydnads champion, men med störning i form av andra hundar och människor så är han inte så uppmärksam på mig alla gånger. Han måste lära sig att alla kommandon gäller även om någon otäck människa eller glad hund tittar på honom.

60264-37
Era och Jerry på vår söndags träningsplats

Ja första träffen blev det ju bara vi två, men det räckte som störning ändå. Hoppas att det kommer fler för det är kul att träna och få hjälp av varandra.

Igår tränade jag och Jerry själv och det gick väl sådär. Han har väldigt svårt att lyssna på mig då det är en okänd människa i närheten. Helst ville han springa dit och jaga bort den otäcka mannen, men jag hade satt på honm långlinan så han kände nog att det inte var någon idé. Han var ändå väldigt duktig och gjorde massa fina "här" och "fot" och "ligg-stanna".

Idag blir det nog en paus med störning och vi tränar nog i skogen eller inne.

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack :D Du får komma hit och se det "live" någongång :P Ja det skulle vara jättekul att åka upp till er. Kanske någon kväll i veckan?

Postat av: Sara & Eddi

Halloj!! Hoppas ni har det gott.. nu har fasen kylan slagit till här igen och man får ha mer kläder på sig igen när man ska ut. Eddi är som heelt galen efter löptikar här utanför. Han har aldrig varit så jobbig som nu och det är påfrestande för mattes tålamod emellanåt=) Ha en toppenhelg. Många kramar..

2006-05-19 @ 12:22:50
URL: http://hem.bredband.net/eddihund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback